dimarts, 10 de maig del 2011

Sessió 15 14/04/11

1




1.    Fes un recorregut  i familiaritza-te amb la pàgina: http://www9.xtec.cat/web/projectes/196


2.    Elabora un mapa de la web que et serveixi per a explicar als teus companys com està estructurada i quins són els seus aspectes més rellevants.

La pàgina web està estructura en dos parts, Educació Infantil i Primària i Educació Secundària.

Dins la part d'Educació Infantil i Primària hi ha diferents aspectes com la competència social, la comunicació, l’acollida, la inclusió, les emocions, la cultura de la pau, la mediació, etc.

Per altra part, dins la secció d'Educació Secundària hi ha cinca caixes diferents amb materials per a treballar:

-La comunicació,on trobem material per a treballar les habilitats de comunicació, i les eines que proporcionen una comunicació rica i efectiva. 

- Les emocions, on trobem material per a comprendre i conèixer millor els sentiments i emocions dels altres, i aprendre a autorregular-nos.

 -La mediació, on trobem material per aprendre resoldre conflictes, i a establir de nou la comunicació, i per a fomar-se com a mediador.

   -Les metodologies d’aprenentatge, on trobem materials on es treballa a través de diferents metodologies.

  -La tutoria, on trobem material per a treballar aspectes com, el conflicte, la comunicació, les emocions, l’assertivitat, el treball cooperatiu, l’ autoavaluació, la responsabilitat, les normes, etc.

3.    Tria una de les activitats i explica als teus companys.

 Per què l’has triat?
He triat aquesta activitat per a que els infants aprenguin a reconèixer les emocions i a la vegada,  a treballar en equip amb els companys.

Quins aspectes vols treballar amb aquesta activitat?
En aquesta activitat es treballaran les diferents emocions. Els infants han de ser capaços de reconèixer i produir les diferents emocions.

En què consisteix?
En un primer moment, els infants hauran de simular les diferents emocions amb la seva pròpia cara, i després decidir en grup i atorgar a les diferents cares de la plantilla, una boca per tal de que simuli la emoció que posa baix de cadascuna.

 Què necessites per a dur-la a terme?
- Plantilles amb cares que tinguin la boca.
- Plantilles amb boques que representin les diferents emocions.



 
Proposta de treball:


Passos
Tasca a fer
1
Repartir un paquet de plantilles ovals amb les emocions escrites (sis en total)
2
Entre tota la classe simular la boca que posaríem en cada expressió que ens proposa el mestre o la mestra.
3
Entre tot l’equip han de decidir quina boca  han de posar a cada cara perquè expressi l’emoció descrita a baix de cada plantilla.
4
Finalment avaluaran entre tots i totes si la cara que han dibuixat concorda amb l’emoció. Cada persona que tingui la mateixa cara dels diferents grups mostrarà la cara que han dibuixat el seu grup i valoraran si realment correspon a l’emoció.
5
Avaluació personal






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada