dimecres, 9 de febrer del 2011

Sessió 1 08/02/11

Hola a tothom! Sóc Susana Martín i aquí començo la meva carpeta d'aprenentatge de l'assignatura 'Desenvolupament i Educació Socioemocional en la Primera Infància'.
Sóc estudiant d'Educació Infantil i en aquest moment estic a Segon de Grau. Al igual que amb la resta d'assignatures, amb aquesta esper gaudir i aprendre el màxim possible de forma profitosa per a la meva formació com a docent.
El primer contacte amb l'assignatura m'agradat bastant ja que tant la metodologia del professor, com els continguts que treballarem al llarg del curs semblen interessant.
Al igual que amb altres assignatures estudiades al llarg de la meva formació, he decidit crear la meva carpeta d'aprenentatge dins aquest bloc, el qual enllaçarè al meu portafolis d'estudis, per a un futur tenir al meu abast, d'una manera ordenada i accesible, la recopilació de tot el treball realitzat al llarg dels meus estudis.
Amb la pràctica he après que aquest mètode de portafoli és molt profitós per a la meva formació com a docent, ja que a la vegada que jo tenc un espai per plasmar els meus treballs i accedir-hi en un futur, també tenc l'oportunitat de compartir-los amb altres persones a la xarxa. 



1. Primera emoció del semestre

Sóc Susana Martín i l’emoció que sent en aquest començament de semestre és d’angoixa. Estic una mica angoixada pel començament de les noves assignatures les quals encara no sé molt bé com seran, ni que farem. A més a més, només veure l’horari d’aquest semestre m’he angoixat degut a la densitat d’aquest, ja que els dimarts i els dijous passarem tot el dia a la universitat.
Així a cop d’ull m’ha semblat bastant angoixant el començament del nou semestre, segurament aquest sentiment minvarà amb la marxa.

A diferència del meu sentiment d'angoixa, a classe les meves companyes han exposat diferents sentiments com alegria, nerviosisme, recel...

Penso que aquestes primeres impressions i emocions venen molt condicionades segons l'estat anímic de la persona. Algunes companyes ens trobem en un moment en el que tenim emocions que es poden considerar negatives, i en canvi altres senten emocions positives, però segurament aquestes emocions aniran canviant al llarg del curs.


2. Quines són per tu les emocions primàries?


A classe hem comentat que les emocions primàries permeten la supervivència de l’espècie. Aquestes existeixen a tot arreu però no es manifesten igual a tot arreu. Nosaltres hem de ser capaços i hem de donar-nos permís i permetre mostrar i treballar totes les emocions.

Al plantejar-me la qüestió de quines són les emocions primàries, les primeres que m'han arribat a la ment  i que pensava que eren les primàries són: 

- Felicitat/Alegria: sentiment positiu, benestar social i físic.

- Tristesa: sentiment negatiu, malestar emocional i físic causat per un estímul. La tristesa és imprescindible i necessària per a identificar el dol i superar-ho.

-  Por: sentiment negatiu, alerta física i emocional envers un estímul. La por és un mecanisme de defensa imprescindible. És una de les emocions socialment pitjor vistes. La por ens salva de fer coses que no deuríem o no volem fer. La por és respecte envers determinades elements.
El professor ha comentat una frase relacionada amb aquesta emoció que m'ha agradat molt: “Els nens sense por donen molta por”.

- Estima/Amor: sentiment positiu, benestar emocional i físic envers un estímul. L’Amor és estimar a determinats elements.

 


Però després de la posada en comú i de consensuar amb les companyes m'he adonat de que no havia tingut en compte la emoció de la Ràbia.

- Ràbia: sentiment negatiu, rebuig cap a un determinat estímul. Agressivitat continguda. Surt envers una amenaça. És conseqüència d’una situació estressant. La ràbia pot ser positiva per a prendre decisions.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada