dilluns, 14 de febrer del 2011

Sessió 2 10/02/11


-ACTIVITAT 1: QUÈ SÓN LES EMOCIONS?

La classe d'avui l'hem començat treballant sobre què són les emocions?
Prèviament a casa cadascuna havíem de fer la nostra reflexió personal sobre que són per a nosaltres les emocions.
La meva definició d'emoció és la següent:
"Les emocions són respostes d’un individu envers diferents estímuls de l’entorn o d’un mateix".

Després, en grup amb Danae i Marina hem posat en comú les nostres definicions personals, i hem consensuat una frase per a definir què són les emocions:
"Les emocions són un conjunt d’alteracions o respostes físiques i psíquiques d’un individu causades per distints estímuls interns o externs i que es manifesten de formes diferents".

Debatint amb tota la classe han sortit altres reflexions per a definir les emocions com per exemple:
"L'emoció és un sentiment subjectiu, cada persona expressa les emocions de forma diferents".
"L'emoció és un sentiment universal, tot el món té emocions".


-ACTIVITAT 2. EMOCIONES PRIMARIAS Y SU ALQUIMIA

La següent activitat consistia en, de la lectura 'emociones primarias y su alquimia', escollir com a màxim 3 definificions de cada emoció que millor la caracteritzaven dins l'educació i que ens semblin més significatives. Primer havíem de fer-lo de forma individual i després havíem de consensuar amb el petit grup i decidir quina és la frase més significativa.

Parlant a classe hem comentat que les emocions són passatgeres, i podem passar ràpidament d’una emoció a una altra.
Un sentiment a diferència d'una emoció, és allò que connexiona amb el teu interior.

Les frases que jo he escollit personalment i que em semblaven més significatives de cada emoció són les següents:

AMOR
- Amar, y por tanto establecer vínculos afectivos, es un elemento básico para un crecimiento emocional y armónico.

- Todos los seres humanos buscan ser amados y reconocidos. Este sentimiento es, en muchos casos, el timón de nuestros comportamientos, de nuestros deseos y necesidades. Como maestros, y como padres y madres, debemos tenerlo siempre presente.

En grup, coincidint amb una de les definicions que jo havia escollit, hem deficidit que la frase que més caracteritza l'emoció de l'amor és:

- Todos los seres humanos buscan ser amados y reconocidos. Este sentimiento es, en muchos casos, el timón de nuestros comportamientos, de nuestros deseos y necesidades.


En gran grup hem comentat que com a mestres, pares i mares hem de tenir sempre present aquesta emoció.  Que tothom cerca ser estimat. Si un nen fa un rebuig segurament està cercant una estima.

MIEDO
- El miedo, al mismo tiempo que permite crear, también limita. Conocerlo ayuda a crecer.

- Todo el mundo tiene miedo a algo, incluso el valiente. Es importante transmitir esta idea a los niños para desmitificar al cobarde. El cobarde es el que esconde el miedo, para obtener de él ventajas o poder.

En grupo:
- El miedo, al mismo tiempo que permite crear, también limita. Conocerlo ayuda a crecer.

Parlant sobre aquesta emoció ha sortit, que si reconeixes la por podras superar-la. Si sentim por podem crear alternatives per a superar-la. Les persones que s'enfrentan a la por arriben a ser persones creatives.

RABIA
- Dejar salir la rabia, siempre que no haga daño a nadie.
- Verbalizar la situación emocional a otra persona.

En grupo:
- Dar un tiempo para que el niño pida perdón, porque aprender a pedir perdón es difícil después de sentir mucha rabia, sobre todo sentirlo. Dar tiempo es fomentar la sinceridad de aquello que decimos y aquello que sentimos.

Parlant sobre la ràbia hem comentat que és una de les emocions més 'complicades'.
És interessant que la ràbia sigui un procés. En un primer moment hem d'acollir a l'infant físicament quan senti ràbia, després hem de parlar per a que s'adongui de lo ocurrit, i per últim hem de donar temps per a pensar, per a que l'infant demani perdó. 
És una de les emocions que més ens consta acceptar per què és de les més escandaloses.

TRISTEZA
- Si nos permitimos expresar la pena es más problabe que, poco a poco, aceptemos que hemos perdido algo y podamos comenzar de nuevo.

En grupo:
- Cuando una persona acepta sus tristezas está también más abierta a disfrutar de las alegrías, del amor y de todo lo que nos aporta la vida.


ALEGRIA
- Poner humor a la vida. Es una buena actitud que debe contagiarse a los niños. Los problemas pueden tener solucions y, mirados con un punto de alegría, se sobrellevan mejor.
- Poder reírse de uno mismo es una muestra de humildad y de tolerancia hacia uno mismo. Se puede proponer a los niños y también a los adultos.

En grupo:
- Poner humor a la vida. Es una buena actitud que debe contagiarse a los niños. Los problemas pueden tener solucions y, mirados con un punto de alegría, se sobrellevan mejor.


Després d'aquestes activitats tenc una visió molt més detallada de què són les emocions, i de la importància que aquestes tenen a la nostra vida diària. M'he concienciat de que és molt important tenir en compte les emocions i de fer-les fora quan el propi cos ho demana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada