dimecres, 16 de març del 2011

Sessió 9 10/03/11

Com hauria de ser l’escola dels nostres dies per a donar resposta a les necessitats emocionals dels infants.

L’escola hauria de tenir en compte treballar els sentiments i emocions amb els infants, en comptes de centrar-se exclusivament en assolir uns continguts teòrics.
Hauria de ser una escola on tothom es senti acollit, i que respecti els ritmes d’aprenentatge dels infants.
A aquesta escola hauria d'existir una formació contínua del professorat, i sensibilització d’aquest envers les problemàtiques socials del moment.
L’escola ha de partir de la empatia i la confiança.

Els objectius que s’haurien de tenir en compte són:
- El desenvolupament emocional dels infants, que aquestos siguin capaços d’identificar les seves emocions i dels altres i que aprenguin a regular-les i gestionar-les.
- L’establiment de vincles afectius entre mestra-infant, infant-infant... Ha d'haver-hi un treball conjunt, en equip.
- L'existència d'un desenvolupament integral (continguts, emocions...)
- Una perspectiva globalitzadora i holística, és a dir, que no només aprenguin sinó que aprenguin dins una dinàmica de benestar.

El model hauria de ser:
Un model que ofereix qualitat de vida, benestar físic, emocional i social.
Un model coherent, la família i l’escola han d’anar a la una.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada